صرافی ایرانی ارز دیجیتال

تاریخ بروز رسانی: 1401/01/08

آموزش کامل 3 صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر


آیا بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را می‌شناسید؟ سوالی که خیلی از دوستان من می‌پرسند: بین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی کدام بهتر است؟ 

خرید و فروش رمز ارزها در کشورهای مختلف در حال افزایش است. ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه میلیون‌ها نفر در این بازار نوپا سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای سرمایه‌گذاری در این بازار، باید یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مناسب برای مبادلات خود انتخاب کنید.

برای انتخاب صرافی دو راه دارید؛ در واقع باید بین ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا صرافی ارز دیجیتال خارجی یکی را انتخاب کنید.اما در هر صورت برای تبدیل ریال به تتر و بالعکس، راهی جز استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیست. 

در این مقاله با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شده و مزایا و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال ایرانی کمی با صرافی‌های چهار راه استانبول و میدان فردوسی تفاوت دارند. تفاوت آن‌‌ها هم در آنلاین بودنشان است. معمولا تصور ما از صرافی، یک مکانی است که مردم بر روی صندلی نشسته‌اند و ریال خود را به ارزهای دیگر تبدیل می‌کنند. اما صرافی‌های ارز دیجیتال، کاملا آنلاین هستند و شما فقط کافی است، اینترنت خود را روشن کنید و وارد وب سایت یا برنامه صرافی بشوید و خرید و فروش خود را انجام دهید.

عمده صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی یک پلتفرم تحت وب هستند، که در آن از بیت‌کوین گرفته تا ارزهای مختلفی مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، دوج‌کوین و.. مبادله می‌شوند.

مبادله در صرافی ارز دیجیتال ایرانی به دو صورت انجام می‌شود

  1. یک رمز ارز با یک رمز ارز دیگر مبادله می‌شود؛ مثلا تتر می‌دهید و بیت‌کوین دریافت می‌کنید.
  2. ارز فیات (پول رایج هر کشور) مثل ریال و دلار می‌دهید و در ازای آن رمز ارز دریافت می‌کنید؛ مثلا 1 میلیون تومان می‌دهید و در ازای آن 35 واحد تتر دریافت می‌کنید.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی؟

راستش را بخواهید صرافی‌های خارجی بسیار امن‌تر و مطمئن‌تر از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی هستند. این صرافی‌ها از صدها ارز مختلف پشتیبانی‌می‌کنند، کارمزد بسیار اندکی می‌گیرند و سرعت بالایی دارند.

اما مشکل این است که بیشتر صرافی‌های معتبر دنیا، کاربران ایرانی‌ را تحریم کرده‌اند و امکان افتتاح حساب در آن‌ها وجود ندارد. برای مثال صرافی بایننس که بزرگ‌ترین اکسچنج دنیا محسوب می‌شود، با اجباری کردن احراز هویت کاربران،عملا ایرانی‌ها را از دادن خدمات خود محروم کرده است.

البته هستند صرافی‌هایی که احراز هویت در آن‌ها هنوز اجباری نشده است و با یک VPN با IP ثابت می‌تواند در آنجا فعالیت کنید. اما این‌کار هم بدون ریسک نیست؛ زیرا در صورت قطع شدن ناگهانی VPN یا وارد شدن به صرافی بدون روشن کردن vpn، حساب شما بلوکه خواهد شد و به دردسر خواهید افتاد.

برای پیشگیری از مشکلات تحریم دو راه وجود دارد:

  1. فعالیت در صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی که ایران را تحریم نکرده‌ است.
  2. فعالیت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

البته هستند صرافی‌هایی مانند کوینکس که از کاربران ایرانی استقبال می‌کنند و حتی زبان فارسی را نیز به پنل کاربری خود اضافه کرده‌اند. می‌توانید در این صرافی‌ها خرید و فروش خود را انجام دهید؛ اما برای احتیاط پول خود را برای مدت طولانی درون هیچ اکسچنج نگهداری نکنید و آن را به کیف‌پول خود انتقال دهید.

نکته دیگر در رابطه با صرافی‌های خارجی، نبود امکان واریز ریال به این صرافی‌ها است. این صرافی‌ها برخلاف دلار، یورو و چند ارز فیات محبوب، از ریال پشتیبانی نمی‌کنند. پس شما عملا مجبور هستید در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی حساب باز کرده و با ریال خود تتر خریداری کنید، سپس تترها را به صرافی خارجی منتقل کرده و شروع به معامله کنید. دقت کنید که حتی اگر دلار یا یورو هم داشته باشید به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان انتقال آن به صرافی خارجی وجود ندارد.

قبل از معرفی 3 صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی معتبر، باید ویژگی‌های یک صرافی ارزدیجیتال ایرانی خوب را بدانیم تا بتوانیم یک انتخاب معقولانه‌تری داشته باشیم.

ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

  • امنیت

یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی خوب باید امنیت بالایی داشته باشد. بی‌شک در دنیای امروز باید به امنیت بیش از هر چیز دیگری بها دهیم.یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر برای افزایش امنیت باید بخش اعظمی از دارایی مشتریان خود را در کیف‌پول‌های سرد یا آفلاین نگهداری کنند.

همچنین مجهز بودن به احراز هویت دو عاملی یا 2fa، یکی دیگر از الزامات امنیتی است که صرافی‌های ایرانی باید داشته باشند.

  • حجم معاملات

در ایران تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال بزرگ و کوچک وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای خرید و فروش رمز ارزها استفاده کرد. اما یکی از ویژگی‌های اساسی یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی خوب، حجم بالای معاملات آن صرافی است.

هر اندازه گردش مالی یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی بیشتر باشد، معاملات سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین تغییر مصنوعی قیمت در یک صرافی با حجم معامله بالا کار سخت‌تری محسوب می‌شود تا یک صرافی با حجم معامله اندک.

  • کارمزد 

در دنیایی که هر روز یک صرافی جدید ایجاد می‌شود، داشتن کارمزدهای رقابتی بسیار مهم است. اکثر صرافی‌های معتبر خارجی حدود 0.1 تا 0.2 درصد از هر معامله را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. پس یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی خوب باید کارمزدی در همین حدود دریافت کند.

  • پشتیبانی

اکثر صرافی‌ها در پنل کاربری خود ادعا می‌کنند که پشتیبانی 24 ساعته در 7 روزه هفته دارند. اما در عمل اگر به مشکلی برخورد کنید و سوالی داشته باشید، ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها معطل یک پاسخ بمانید. یک صرافی ارز دیجیتال خوب و معتبر باید از یک پشتیبانی سریع و دقیق برخوردار باشد.

  • رابط کاربری

محیط کاربری وب سایت یک صرافی، باید ساده و روان طراحی شده باشد تا افراد تازه‌وارد بتوانند خیلی سریع کار کردن در صرافی را یاد بگیرند.

  • حداقل مبلغ سفارش

ممکن است در ابتدای کار بخواهید با پول اندکی وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، اما متاسفانه در بعضی از صرافی‌ها، باید بیشتر از مقدار مشخصی خرید انجام دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی خوب این است که بتوانید با یک مقدار اندک سرمایه‌ هم معامله کنید.

  • رتبه الکسا

صرافی‌های ایرانی متاسفانه در سایت‌های معتبری مانند CoinMarketCap لیست نشده‌اند تا بتوان رتبه آن‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کرد. اما اگر می‌خواهید متوجه میزان محبوبیت و بازدید از یک صرافی شوید، یکی از راه‌ها دیدن رتبه سایت صرافی در الکسا است. سایت الکسا تمامی وبسایت‌ها را بر اساس میزان ترافیک شبکه سنجیده و آن‌ها را به‌ترتیب محبوبیتشان رتبه‌بندی می‌کند. قطعا یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر ، باید رتبه بالایی در این سایت داشته باشد.

ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

معرفی صرافی‌ ایرانی ارز دیجیتال نوبیتکس

نوبیتکس یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ایرانی است. کلمه نوبیتکس، از ترکیب سه واژه “نو” به معنای جدید، “بیت‌کوین” و”اکسچنج” به معنای مبادله ساخته شده است.

استارت‌آپ نوبیتکس به همت امیرحسین راد، محمد آقامیر، امیر علی اکبری و محمد آقامیر با هدف رفع نیاز کاربران برای مبادله دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی شد. ایده اولیه این صرافی در تابستان 1396 شکل گرفت و پس از تحقیقات اولیه و سنجش میزان نیاز بازار ایران، اولین نسخه از این صرافی ارز دیجیتال ایرانی در زمستان سال 1396 رونمایی شد.

معرفی صرافی‌ ایرانی نوبیتکس

کارمزد معاملات نوبیتکس

هزینه معامله در صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس به‌صورت درصدی و براساس پله‌های مختلف از ۰.۳۵ تا ۰.۲ درصد بر حسب حجم معاملات کاربر در سی روز گذشته محاسبه می‌شود. این کارمزد از هر دو طرف معامله گرفته می‌شود؛ یعنی هم در زمان خرید و هم در زمان فروش باید کارمزد پرداخت کنید.

این کارمزد به‌صورت درصد از ارز درخواستی شما محاسبه می‌شود. برای مثال فرض کنید به‌عنوان خریدار بخواهید در برابر ریال، تتر دریافت کنید. در این صورت کارمزد از تتر دریافت می‌شود، بالعکس اگر به عنوان فروشنده بخواهید با تتر خود ریال دریافت نمایید، کارمزد از ریال شما کسر خواهد شد.

کارمزد معاملات در اکثر صرافی‌های ایرانی و خارجی با دو مورد رابطه مستقیم دارد. اولین موضوع، میزان حجم معامله کاربر طی یک بازه زمانی است. یعنی هرچقدر که شما در یک ماه بیشتر خرید و فروش انجام دهید، کارمزد کمتری از شما گرفته خواهد شد.

کارمزد معاملات در صرافی نوبیتکس

موضوع دوم، Maker یا Taker بودن شما است. معاملات انجام شده در بازارهای حرفه‌ای نوبیتکس، مستقل از حجم به صورت ویژه با کارمزد 0.13% برای میکر و 0.15% برای تیکر محاسبه می‌شود. منظور از بازارهای حرفه‌ای، بازارهای با جفت‌ارز معاملاتی تتر است، مانند بیت‌کوین/تتر یا اتریوم/تتر.

همچنین میزان کارمزد معاملات در سطح تریدر برای بازارهای حرفه‌ای، مانند دیگر سطوح کاربری بوده و در بازارهای ریالی، مطابق با جدول زیر است.

کارمزد معاملات نوبیتکس در سطح تریدری

کارمزد برداشت و واریز ریالی به نوبیتکس هم بر اساس جدول زیر محاسبه می‌شود. البته برای واریز ریالی به این صرافی ارز دیجیتال ایرانی،، از شما کارمزدی کسر نمی‌شود و فقط در زمان برداشت باید کارمزد ناچیزی پرداخت کنید.

میزان برداشت مجاز در صرافی نوبیتکس

امنیت صرافی نوبیتکس

  • انتقال داده

تمامی داده‌های منتقل شده میان کاربران و سرورهای صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس، با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری مختلف محافظت می‌شوند. این پروتکل توانسته است از سایت معتبر Qualys.com، درجه امنیتی +A را دریافت کند. همچنین نوبیتکس برای اطمینان بیشتر، تکنولوژی‌های HSTS، HTTP2 و Session Resumption را به کار گرفته است تا از حملات مختلف هکرها در امان بماند.

  • محافظت از دارایی کاربران

تمامی رمز ارزهای مشتریان در کیف‌پول‌های سرد یا آفلاین نگهداری می‌شود تا در صورت نفوذ به سرورهای صرافی، دارایی کاربران در امان بماند. همچنین برداشت از این کیف‌پول‌ها، نیاز به تایید و امضای حداقل دو نفر از سه نفر اعضای اصلی تیم امنیتی نوبیتکس دارد.

  • سرورهای مستقر در ایران

تمامی سرورهای نوبیتکس در ایران قرار دارند تا از ریسک بلوکه شدن دارایی کاربران توسط کشورهای دیگر جلوگیری شود.

  • سطوح امنیتی مختلف برای حساب کاربران

امنیت تا یک جایی به صرافی مربوط می‌شود و از یک جایی به بعد، این خود کاربران هستند که باید امنیت حساب خود را افزایش دهند. یکی از اقداماتی که حتما باید انجام دهید، فعال کردن 2FA یا تایید دو مرحله‌ای است. با این کار حتی اگر نام کاربری و رمز عبور شما لو برود، باز هم کسی نمی‌تواند وارد حساب شما بشود.

به‌جز اقداماتی که خود مشتریان باید برای افزایش امنیت حساب خود انجام دهند، نوبیتکس هم اقدامات زیر را برای افزایش امنیت حساب کاربران انجام می‌دهد:

  • محدود سازی تعداد لاگین برای هر کاربر در هر ساعت برای جلوگیری از حملات Brute Force؛
  • ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران به‌صورت رمزنگاری شده؛
  • ذخیره‌سازی اطلاعات ورود کاربران مانند ارسال ایمیل، IP و پیامک ورود به کاربر؛

انجام تست‌های امنیتی

تیم امنیتی صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس با همکاری مرکز امنیت شبکه دانشگاه شریف، تست‌های امنیتی مختلفی روی سامانه نوبیتکس انجام می‌دهد تا در صورت وجود یک نقص امنیتی در سیستم، مشکل سریعا برطرف شود.

حجم معامله

یکی از نشانه‌های معتبر بودن یک صرافی، بالا بودن حجم معاملات و گردش مالی آن است. در زمان نگارش این مقاله، طبق اطلاعات منتشر شده از سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس، کاربران فعال این صرافی بیش از 600 هزار نفر، معاملات انجام شده در این صرافی 5.5 میلیون تراکنش و حجم معاملات 200 میلیارد تومان است.

پشتیبانی

پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس یکی از بهترین خدمات را در میان صرافی‌های ایرانی ارائه می‌دهد. اگر برایتان سوال یا مشکلی پیش آمد می‌توانید از یکی از 3 راهکار زیر استفاده کنید.

  1. در پایین صفحه اصلی صرافی، روی پرسش‌های متداول کلیک کنید. اگر سوال شما جزو سوالات متداول باشد می‌توانید جواب آن را در پایین سوال مشاهده کنید.
  2. اگر سوال شما جزو سوالات متداول نبود، در هر ساعت شبانه روز می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین (کادر بنفش رنگ در پایین صفحات ) با کارشناسان پشتیبانی نوبیتکس در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید. مدت زمان پاسخ به سوالات 6 ساعت اعلام شده است، اما طبق تجربه شخصی، حدودا کمتر از 5 دقیقه می‌توانید به کارشناس مربوط متصل شوید.
  3. در نهایت اگر تصمیم به تماس تلفنی با کارشناسان نوبیتکس گرفتید، می‌توانید در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 18 با صرافی تماس بگیرید

رابط کاربری

رابط کاربری نوبیتکس

نوبیتکس از یک رابط کاربری ساده استفاده می‌کند که به‌راحتی آن را یاد می‌گیرید. در قسمت داشبورد می‌توانید خلاصه‌ای از وضعیت بازار، حساب کاربری و کیف‌پول خود را ببینید. اگر وارد قسمت حسابداری شوید، می‌توانید به حسابتان واریز و برداشت انجام دهید. سابقه واریز و برداشت‌ها نیز در قسمت حسابداری قابل مشاهده است.

در قسمت کیف‌‌های من می‌توانید دارایی خود را به‌صورت کلی و تک به تک برای هر ارز مشاهده کنید. همچنین به‌صورت مستقیم از همین قسمت می‌توانید موجودی ریالی خود را افزایش بدهید یا رمز ارزهای خود را برداشت کنید.

جلوی هر ارز یک گزینه به‌نام واریز وجود دارد که اگر روی آن کلیک کنید، آدرس کیف‌پول شما نشان داده می‌شود.

کیف پول نوبیتکس

در قسمت سفارشات باز، اگر Order یا سفارش خرید و فروش ثبت کرده باشید و معامله انجام نشده باشد، می‌توانید سفارش خود را ببینید. در قسمت بازارهای حرفه‌ای، می‌توانید ارزهای دیجیتالی که صرافی نوبیتکس از آن‌ها پشتیبانی می‌کند را با جفت‌ارز تتر خرید و فروش کنید.

اما برای کاربرانی که می‌خواهند به‌صورت مستقیم ارز خود را با تومان خریداری کنند، بخش بازارهای اصلی بهترین انتخاب است. در قسمت بازارهای اصلی می‌توانید رمز ارزها را با جفت‌ارز تومان معامله کنید. شاید از خود بپرسید که صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس از چه کوین‌‌هایی پشتیبانی می‌کند؟ آیا می‌تواند هر ارزی را از نوبیتکس خریداری کرد؟

تعداد کوین‌هایی که در نوبیتکس لیست شده‌اند محدود است. تا تاریخ 8 مهر ماه سال 1400، 18 ارز مختلف در نوبیتکس برای معامله لیست شده است. در ادامه لیست این کوین‌ها را برای شما قرار داده‌ایم.

  • BTC (بیت‌کوین)
  • ETH (اتریوم)
  • USDT (تتر)
  • ADA (کاردانو)
  • BNB (بایننس کوین)
  • XRP (ریپل)
  • DOT (پولکادات)
  • DOGE (دوج‌کوین)
  • UNI (یونی‌سواپ)
  • LINK (چین‌لینک)
  • LTC (لایت‌کوین)
  • BCH (بیت‌کوین‌کش)
  • XLM (استلار)
  • DAI (دای)
  • TRX (ترون)
  • ETC (اتریوم کلاسیک)
  • EOS (ایاس)
  • AAVE (آوه)
  • پیمان

رتبه الکسا

رتبه الکسا نوبیتکس

ثبت‌نام در صرافی نوبیتکس

برای ثبت‌نام در این صرافی ایرانی کافی است وارد سایت صرافی نوبیتکس شوید.

وقتی وارد صفحه ثبت‌نام شدید ایمیل خود را وارد کنید. یک گذرواژه ایجاد کنید. حتما از گذرواژه‌ای استفاده کنید که در جای دیگری استفاده نشده باشد تا در صورت لو رفتن گذرواژه، تمام حساب‌هایتان به‌خطر نیفتد.

در آخر اگر دوستان شما در صرافی نوبیتکس حساب دارند می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید تا کد معرفشان را برای شما ارسال کنند. با این کار می‌توانید تا 30 درصد در کارمز معامله‌هایتان تخفیف دریافت کنید.

ثبت‌نام در صرافی نوبیتکس

پس از ثبت‌نام اولیه در نوبیتکس، باید مراحل احرازهویت خود را انجام دهید تا بتوانید از خدمات بیشتری بهره‌مند شوید. پس از انجام هر مرحله از احراز هویت، وارد یک سطح کاربری جدیدی می‌شوید. کاربرانی که ایمیل، موبایل، کد ملی (به همراه کارت ملی) و اطلاعات حساب بانکی تایید شده در سیستم داشته باشند در سطح 1 قرار می‌گیرند.

سقف واریز ریالی برای کاربران این سطح 500 هزار تومان در 24 ساعت اخیر است. سقف برداشت رمزارز در 24 ساعت اخیر معادل 100 میلیون تومان و سقف برداشت ریال معادل 20 میلیون تومان است.

کاربرانی که ایمیل، موبایل (به نام کاربر)، کد ملی (به همراه کارت ملی و عکس سلفی)، اطلاعات حساب بانکی و همچنین تلفن ثابت تایید شده در سیستم داشته باشند در سطح 2 قرار می‌گیرند. در این سطح، سقف واریز ریالی برای کاربران از هر کارت 50 میلیون تومان در 24 ساعت اخیر است.

همچنین سقف برداشت رمزارز و ریال در مجموع در 24 ساعت اخیر معادل 500 میلیون تومان (300 میلیون تومان سقف برداشت ریالی و 200 میلیون تومان سقف برداشت رمزارز) است.

کاربرانی که در سطح 2 قرار دارند می‌توانند با داشتن شرایط زیر وارد سطح 3 شوند:

  1. امضای قرارداد شروط استفاده از خدمات نوبیتکس؛
  2. سابقه فعالیت در سطح دو حداقل به مدت یک ماه؛
  3. داشتن حجم معامله‌ای بیشتر از 500 میلیون تومان در نوبیتکس؛

از مزایای سطح 3 می‌توان به سقف برداشت رمزارز در 24 ساعت اخیر معادل 1 میلیارد تومان و سقف برداشت ریال معادل 600 میلیون تومان اشاره کرد.

نکته آخر درباره صرافی نوبیتکس کف خرید و فروش است. در نوبیتکس حداقل مبلغی که برای خرید و فروش در نظر گرفته شده است، 300 هزار تومان است که مبلغ نسبتا بالایی محسوب می‌شود.


صرافی ارز دیجیتال ایرانی والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس

دومین صرافی ارز دیجیتال ایرانی محبوب در بین کاربران ایرانی، والکس است. این صرافی متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران و شریف است که در زمینه های گوناگون اعم از مالی، برنامه‌نویسی و مالی تخصص دارند. تعداد کاربران این صرافی ارز دیجیتال ایرانی حدود 480 هزار و تعداد کل معاملات حدود 6.1 میلیون عدد است.

رتبه الکسا

رتبه الکسا صرافی والکس

مزایای صرافی والکس

  • قیمت مناسب به دلیل وجود رقابت؛
  • سرعت بالا در خرید و فروش و قیمت لحظه‌ای؛
  • انجام معاملات بر مبنای بیت‌کوین، تتر و ریال؛
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای سفارش 100 هزار تومان است؛
  • نگهداری دارایی کاربران به‌صورت سرد یا آفلاین؛
  • امکان گذاشتن سفارش در قیمت‌های خارج از تعرفه لحظه‌ای (برای مثال قیمت بیت‌کوین 40 هزار دلار است، شما می‌توانید سفارش خرید خود را روی قیمت 38 هزار دلار بگذارید تا زمانی که قیمت به 38 هزار دلار رسید، صرافی برای شما خرید را انجام دهد)؛
  • رابط کاربری روان و ساده؛
  • پشتیبانی قوی؛

معایب والکس

  • حداکثر نرخ کارمزد این صرافی 0.4 درصد است که در میان صرافی‌ها کارمزد بالایی محسوب می‌شود؛
  • 2 سال سابقه فعالیت؛
  • نداشتن اپلیکیشن موبایل؛
  • پشتیبانی از کوین‌های محدود؛


صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل

صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل

تبدیل یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که با هدف ساختن محیطی امن برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم در دنیای رمز ارزها ساخته شده‌است. محیط کاربری این صرافی بسیار ساده و زیبا طراحی شده است تا افرادی که با بازار رمز ارزها آشنایی ندارند نیز بتوانند به راحتی به معامله بپردازند.

این صرافی ارز دیجیتال ایرانی از تیمی شامل متخصصین با تجربه در حوزه‌ی تکنولوژی، سرمایه‌گذاری و مالی تشکیل شده است. اگر با بازار رمز ارزها آشنایی کامل ندارید، صرافی تبدیل همان جایی است که می‌توانید علاوه‌بر معامله‌ کردن، آموزش هم ببینید.

صرافی تبدیل برای افرادی که آماده یادگیری مطالب پایه‌ای ارزهای دیجیتال هستند، مطالب آموزشی مفیدی فراهم کرده است. برای این‌که به این مطالب دسترسی پیدا کنید کافی است وارد سایت این صرافی بشوید و در قسمت بالای سایت، روی کلمه آکادمی تبدیل کلیک کنید.

آکادمی آموزشی صرافی تبدیل


پس از کلیک روی آیکون آکادمی تبدیل، وارد صفحه‌ای می‌شوید که اطلاعات فراوانی در رابطه با مفاهیم پایه‌ای رمز ارزها بیان کرده است. این مطالب شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارز دیجیتال چیست؟
  • ویژگی‌های بیت‌کوین چیست؟
  • بلاک‌چین چیست؟
  • شرح معامله‌گری
  • شرح سرمایه‌گذاری

حال اگر در همین صفحه روی بخش راهنمای گام به گام کلیک کنید، وارد صفحه زیر می‌شوید.

در این صفحه اطلاعات جامع و کاربردی‌ای در رابطه با نحوه خرید و فروش رمز ارزها، ثبت‌نام‌، احراز هویت و.. برای شما قرار داده شده است. یکی از بخش‌های کاربردی این صفحه، کیف‌پول‌ها است. اگر روی کیف‌پول‌ها کلیک کنید، برای شما صفحه‌ای باز می‌شود که در آن‌جا چند ویدیو آموزشی مرتبط با کیف‌پول‌ها قرار داده شده‌است.

کارمزد

در صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل، کارمزد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در معاملاتی که یک طرف آن‌ها ریال باشد، بر حسب حجم معاملات ۳۰ روز اخیر کاربر و به‌صورت پله‌ای محاسبه می‌شود. جزئیات کارمزدهای این صرافی به شرح زیر است:

رابط کاربری

صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل از تم مشکی، سفید و زرد برای سایت خود استفاده کرده است که علاوه‌بر جلوگیری از خستگی چشم، باعث زیبا‌تر شدن محیط کاربری تبدیل نیز شده‌است. همچنین صفحه معاملات این صرافی، بسیار ساده طراحی شده است تا کاربران بتوانند به راحتی خرید و فروش خود را انجام دهند.

امنیت

صرافی تبدیل برخلاف دیگر صرافی‌ها، بخش مجزایی برای توضیح اقدامات امنیتی خود قرار نداده است. برای مثال در صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس می‌توانید در پایین سایت صرافی، روی گزینه امنیت کلیک کنید و از اقدامات صرافی در این حوزه آگاه شوید.

البته این صرافی امکانات مناسبی را برای کاربران خود در نظر گرفته است تا امنیت حساب خود را افزایش دهند. از این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تایید هویت دو مرحله‌ای
  2. ارسال ایمیل ورود موفق
  3. ارسال ایمیل واریز وجه
  4. ارسال ایمیل برداشت وجه

تعداد ارزهای قابل معامله

بزرگترین مزیت و تفاوت صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل با دیگر صرافی‌های ایرانی را می‌توان در پشتیبانی وسیع از رمز ارزهای مختلف دانست. این صرافی از 60 رمز ارز گوناگون پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بخش اعظمی از نیازهای خود را برطرف کنید.

پشتیبانی

پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال تبدیل به دو صورت است. اگر بخواهید تماس تلفنی با کارشناسان صرافی داشته باشید، می‌توانید از شنبه تا پنجشنبه در بازه زمانی 9 صبح الی 19 عصر تماس بگیرید. اما چت آنلاین این صرافی در همه ساعات روز، آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما است.

یکی از قابلیت‌های جذاب صرافی تبدیل، مشاوره رایگان است. کاربران می‌توانند در صورت نیاز به راهنمایی در روزهای شنبه الی چهارشنبه، در بازه زمانی ساعت 10 الی 17، با کارشناسان صرافی تماس گرفته و از مشاوره آن‌ها استفاده کنند.

رتبه الکسا

رتبه الکسا صرافی تبدیل

مزایای صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل

  • پشتیبانی از 60 رمز ارز مختلف
  • پشتیبانی سریع و 24 ساعته
  • اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل اندروید و ios
  • مجهز به ابزار حرفه‌ای برای معامله از جمله OCO
  • وجود یک کیف‌پول اختصاصی برای نگهداری از رمز ارزهای کاربران
  • شما می‌توانید به‌راحتی و بدون پرداخت کارمزد، بیت‌کوین و سایر رمز ارزهای خود را بین صرافی بایننس و تبدیل منتقل کنید.
  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • بخش آموزشی صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل در نوع خود کم‌نظیر است.
  • فرآیند ثبت‌نام و احرازهویت در صرافی تبدیل به آسانی و در کمتر از 24 ساعت انجام می‌شود. پس از احراز هویت می‌توانید روزانه 500 میلیون تومان معامله انجام دهید.
  • رابط کاربری چشم‌نواز و روان

معایب

  • کارمزد بالا
  • شفاف نبودن سیاست‌های امنیتی صرافی

ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل

ثبت‌نام کردن در تمام صرافی‌ها یک روال مشابهی دارد. به‌عبارتی ابتدا باید ایمیل خود را وارد کنید و یک رمز عبور قوی بسازید. لازم به ذکر است که گذرواژه‌ای که برای صرافی‌ها استفاده می‌کنید در هیچ سایت دیگری استفاده نکنید.

پس از این مرحله هر صرافی با توجه به سیاست‌های داخلی خود، احراز هویت کاربران را انجام می‌دهد. در صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل، برای اتمام احراز هویت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • تایید ایمیل
  • وارد کردن اطلاعات شخصی
  • وارد کردن اطلاعات بانکی (شماره کارت و شبا)
  • تماس با تلفن شخصی یا ثابت
  • ارسال عکس شخصی و تایید آن توسط صرافی
ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی تبدیلص


سخن آخر صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها معامله رمز ارزهایتان را انجام دهید. در این مقاله با چهار تا از بهترین صرافی‌های ایرانی آشنا شدیم. اکثر این صرافی‌ها با یکدیگر مشابه هستند و تفاوت چندانی ندارند.

قطعا صرافی‌های خارجی در مقایسه با صرافی‌های داخلی، از لحاظ کارمزد و امنیت، در جایگاه بهتری قرار می‌گیرند. اما تقریبا در اکثر صرافی‌های خارجی، ایرانی‌ها جزو لیست تحریم قرار دارند و به‌راحتی نمی‌توانید معاملات خود را انجام دهید. مخصوصا بزرگترین مشکل تبدیل ریال به تتر است که برای این‌ کار تنها راه شما ثبت‌نام در یک از صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی از نظر شما کدام صرافی است؟

درباره نویسنده

محمد گودرزی

دانشجوی کارشناسی حسابداری در دانشگاه خوارزمی تهران و فعال در حوزه تحلیل تکنیکال و بنیادی در بازار ارزهای دیجیتال

اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
{"email":"آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است","url":"آدرس وب‌سایت وارد شده نامعتبر است","required":"لطفا فیلد‌های مشخص شده را تکمیل نمایید"}

مقالات پیشنهادی


بورس ایران بخش‌های گوناگونی دارد؛ از جمله بازار بورس و اوراق بهادار، بازار آتی و

0
شما هم نظر بدهیدx
Success message!
Warning message!
Error message!