sandbox

تاریخ بروز رسانی: 1400/12/23

همه چیز درباره ارز دیجیتال SANDBOX


ارز دیجیتال SANDBOX چیست؟ چگونه می‌توانیم این ارز دیجیتال را به دست آوریم؟ این ارز دیجیتال چه کاربرد‌هایی دارد؟ در ادامه مقاله به این پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم.

در سال‌های نه چندان دور، بزرگترین صنعت جهان، صنعت سینما بود. اما در سالیان اخیر، صنعت گیم به بزرگترین صنعت دنیا تبدیل شده است. شاید باورش سخت باشد اما حقیقت دارد. شرکت‌های متعددی در تلاش برای پیوند این صنعت پر‌سود و بزرگ با دنیای بلاک‌چین هستند.

پروژه سندباکس توانسته است با پیوند صنعت گیم با فن‌آوری بلاک‌چین، محیطی فراهم کند که گیمرها در آن علاوه بر آزادی عمل فوق‌العاده، کسب درآمد نیز کنند.


در این مقاله می خوانید

معرفی ارز دیجیتال SANDBOX (سندباکس)

سندباکس یک پلتفرم یا بازی روی بستر بلاک‌چین است. یک بازی‌‌ که در آن می‌توانید دنیای رویایی‌ خود را بسازید. در سندباکس می‌توانید رویاهای خود را عملی کنید و هر چه که دوست دارید بسازید و ساعت‌ها از آن لذت ببرید.

سندباکس یکی از پروژه‌هایی است که در حال حرکت به سوی دنیای متاورس است. احتمالا این روزها نام متاورس را بارها شنیده باشید. دنیایی که در آن زندگی دیجیتالی نه تنها با زندگی حقیقی پیوند می‌خورد، بلکه به عضوی جدا نشدنی در زندگی ما تبدیل خواهد شد. 

ارز دیجیتال SANDBOX از دو کلمه Sand به معنای شن و Box به‌معنای جعبه تشکیل شده است. در زمان‌های قدیم و در بسیاری از کشورهای خارجی، جعبه‌هایی پر از شن در اختیار بچه‌ها قرار داده می‌شود تا در آن بازی کنند. 

ارز دیجیتال SandBox چیست؟

سندباکس یک نرم افزار است که بر بستر بلاک‌چین اتریوم توسعه پیدا کرده است. هدف از ساخت این پروژه، ایجاد پلتفرمی بود که محیطی امن برای ایجاد ارتباط میان دنیای رمز ارزها و صنعت گیمینگ ایجاد شود. با این تفاوت که در سندباکس، گیمرها خودشان محتوای بازی را ایجاد می‌کنند.

اکثریت بازی‌های امروزی این گونه هستند که محتوا از قبل توسط شرکت‌ها درون بازی قرار داده شده است و شما فقط می‌توانید با آن‌ها تعامل کنید. اما در سندباکس، شما آزادی عمل فوق‌العاده‌ای دارید و می‌توانید هر چیزی را ایجاد کنید.

شاید بگویید بازی‌های مشابهی وجود دارند که در آن‌ها می‌توان انواع و اقسام چیزهای مختلف را ایجاد کرد. اما باید اشاره کنیم که تفاوت سندباکس فقط به همین موضوع ختم نمی‌شود.

در این پلتفرم‌، محتوای تولید شده توسط کاربر در مالکیت خود کاربر قرار دارد و این کاربر است که می‌تواند با دارایی خود هر کاری کند. یعنی اگر شما در بازی خود یک زمینی داشتید و در آن قصری ساختید یا هر کار دیگری که انجام دادید، درنهایت می‌توانید آن‌ را به فروش برسانید.

در سندباکس بازیکنان زمین‌هایی را می‌خرند و پس از ایجاد تغییرات بر روی آن، زمین خود را که Land نام دارد به فروش می‌گذارند. 

سندباکس یک رمز ارز است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این دنیای مجازی، غیرمتمرکز و جامعه محور است زیرا سازندگان می‌توانند دارایی‌های درون دنیای بازی را طراحی کنند، به اشتراک بگذارند و بفروشند.

ارز دیجیتال sandbox

تاریخچه پروژه SandBox

اولین نسخه The Sandbox به عنوان یک بازی موبایل در اوایل سال 2012 با همکاری شرکت Pixowl و سازنده بازی onimatrix منتشر شد. شرکت Pixowl حاصل همکاری سباستین بورگت و آرتور مادرید است.

سباستین یکی از موفق‌ترین افراد در حوزه سیستم‌های رایانه‌ای است. همچنین آقای آرتور نیز در رشته اقتصاد تحصیل کرده است. هم‌اکنون آرتور مادرید در سمت مدیرعامل Pixowl و سباستین در سمت COO یا همان مدیر ارشد عملیاتی این شرکت فعالیت می‌کند.

در سال 2018، Pixowl اقدام به خرید شرکت Animoca کرد. سپس این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از فناوری بلاک چین، از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و رمز ارزها، دنیایی به سبک سندباکس سه بعدی ایجاد کند.

تیم سندباکس در نهایت توانست با انجام یک ICO در آگوست 2020، مبلغ 3 میلیون دلار به‌عنوان سرمایه جمع‌آوری کند.

بخش‌های مختلف سندباکس:

  1. VoxEdit

VoxEdit یک نرم‌افزار هنری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیاء سه بعدی را در محیط بازی ایجاد و متحرک کنند. مثلا شما می‌توانید انسان، حیوانات، ابزارها، گیاهان، شاخ و برگ درختان، تجهیزات مربوط به آواتار و موارد دیگر را به کمک این نرم‌افزار ایجاد کنید.

پس از ساخت این اشیا که حالتی پیکسلی و بلوک مانند دارند، شما مالک آن‌ها می‌شوید و این‌ها دارایی شما به حساب می‌آیند. بنابراین می‌توانید آن‌ها را مانند توکن‌های NFT بفروشید.

MarketPlace بازار سندباکس است. این جا همان جایی است که می‌توانید دارایی‌های خود را خرید و فروش کنید. در Market Place همه کاربران می‌توانند آثار ساخته شده خود را ابتدا به‌عنوان توکن Erc1155 بر روی بلاک‌چین اتریوم ثبت کنند، سپس آن‌ها را با استفاده از توکن Sand خرید و فروش کنند. تمام آثار شما در این بازار به‌عنوان NFT خرید و فروش می‌شوند.

  1. Game Maker

در قسمت گیم میکر می‌توانید با کمک ابزارهایی که در اختیار دارید، بازی‌هایی سه بعدی ایجاد کنید. شاید بپرسید که مگر ایجاد بازی کار ساده‌ای است؟ جواب سوال شما بله است. با کمک ابزارها و امکانات گیم میکر می‌توانید بدون نیاز به دانش کدنویسی، بازی‌هایی شگفت‌انگیز ایجاد کنید.

توکن‌های سندباکس

Sandbox با ارائه اکوسیستمی برای NFT (دارایی های توکن شده در بازی) از چندین توکن مختلف استفاده می‌کند. اما مهم‌ترین توکن این اکوسیستم، SAND است. این توکن یک توکن ERC-20 است که تمام تراکنش‌ها و تعاملات سندباکس را تامین می‌کند. از توکن SAND برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • انجام بازی‌ها؛

  • خرید تجهیزات؛

  • شخصی‌سازی آواتارها؛

  • خرید زمین؛

  • خرید قطعات دیجیتالی املاک و مستغلات؛

توکن SAND همچنین یک توکن حاکمیتی است. به‌عبارت ساده‌تر دارندگان این توکن می‌توانند در رابطه با آینده پروژه نقشی موثر ایفا کنند. این افراد با داشتن حق رای می‌توانند، پلتفرم سندباکس را در جهت بهبود شرایط و خواست خود هدایت کنند.

نکته دیگر در رابطه با این توکن این است که 50 درصد از حجم تراکنش توکن SAND به The Sandbox Foundation اختصاص می‌یابد که از طریق کمک‌های مالی و ارتقای پلتفرم از اکوسیستم پشتیبانی می‌کند.

طبق اطلاعات سایت CoinMarketCap در تاریخ 2 نوامبر، توکن SAND با ارزش بازاری در حدود 2.4 میلیارد دلار در رتبه 65 این سایت قرار گرفته است. Max Supply (حداکثر عرضه) و Total Supply (عرضه کل) این توکن 3 میلیارد واحد است. اما Circulating Supply (توکن‌های در گردش) این توکن 892 میلیون واحد است.

توکن بعدی اکوسیستم سندباکس، Asset Token‌ ها هستند. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، آثار و تجهیزاتی که شما درون زمین بازی(LAND) خود  ایجاد می‌کنید یا می‌خرید، دارایی شما هستند و می‌توانید آن‌ها را به‌صورت NFT در بازار سندباکس بفروشید. به این NFT ها، Asset Token گفته می‌شود.

در SandBox چطور کسب درآمد کنیم؟

یکی از راه‌های کسب درآمد در این بازی، فروش دارایی‌هایتان است. شما می‌توانید پس از این‌که با کمک نرم‌افزار VoxEdit یک شی خلق کردید، آن را در The Sandbox Marketplace آپلود کنید و به‌عنوان یک NFT بفروشید. این NFT ها شامل موارد مختلفی مانند حیوانات، موتورسیکلت‌ها، آواتارها و ... می‌شود. این NFT ها از قیمت 10 SAND تا هزاران SAND خرید و فروش می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد در سندباکس، ایجاد بازی است. شما می‌توانید با کمک ابزار The Sandbox Game Maker بازی‌ ایجاد کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

همچنین می توانید با اجاره دادن LAND یا زمین بازی خود به بازیکنان دیگر یا با پر کردن محتوا برای افزایش ارزش آن، درآمد کسب کنید. در مجموع 166،464 عدد LAND در سندباکس وجود دارد.

ارز دیجیتال sandbox را از  کجا خریداری کنیم؟

ارز دیجیتال sandbox در اکثر صرافی‌های معتبر دنیا لیست شده است. از معروف‌ترین صرافی‌هایی که این توکن را لیست کرده‌اند می‌توان به بایننس، کوکوین، کراکن، اف تی ایکس، یونی‌سواپ و .... اشاره کرد.

ارز سندباکس

مقالات پیشنهادی : آموزش صرافی کوکوین

بهترین کیف‌پول‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال SandBox

با گذشت زمان، روزبه‌روز به کیف‌پول‌هایی که از توکن SAND پشتیبانی می‌کنند، اضافه می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید 3 کیف‌پول از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های موجود در بازار برای نگهداری از این توکن را مشاهده کنید. حتما ولت خود را از منابع معتبر دانلود کنید. برای مثال می‌توانید از سایت اصلی رمز ارز یا در گوگل‌پلی و اپ‌استور کیف‌پول موردنظرتان را پیدا کرده و دانلود کنید.

سخن آخر در مورد ارز دیجیتال SandBox

صنعت گیم طرفداران پروپا قرصی دارد. میانگین سن گیمرها 30 سال است. همچنین این افراد حاضر به پرداخت هزینه‌های زیادی در قبال پیشرفت در بازی خود هستند. این دو عامل باعث ایجاد انگیزه برای شرکت‌هایی همانند سندباکس شده است تا محیطی بسازند که علاوه بر بازی کردن، بتوان کسب درآمد هم کرد.

شاید دور از انتظار نباشد آن زمانی که خانواده‌ها بچه‌هایشان را تشویق به بازی کردن کنند تا بلکه درآمدی کسب کنند.نکته مهم دیگر در خصوص سندباکس آن است که برندهای تقریبا معروف صنعت گیمینگ از جمله آتاری، هلیکس و The Walking Dead از آن به طور جدی حمایت کرده‌اند.

5/5 - (1 امتیاز)

درباره نویسنده

محمد گودرزی

دانشجوی کارشناسی حسابداری در دانشگاه خوارزمی تهران و فعال در حوزه تحلیل تکنیکال و بنیادی در بازار ارزهای دیجیتال

اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
{"email":"آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است","url":"آدرس وب‌سایت وارد شده نامعتبر است","required":"لطفا فیلد‌های مشخص شده را تکمیل نمایید"}

مقالات پیشنهادی


بورس ایران بخش‌های گوناگونی دارد؛ از جمله بازار بورس و اوراق بهادار، بازار آتی و

0
شما هم نظر بدهیدx
Success message!
Warning message!
Error message!