تاریخ بروز رسانی: 1400/01/22

ده راز موفقیت در بازار سهام


باید بدانیم در بازار بورس همواره بایست روش‌هایی بکار گرفته شود که بتوانیم بیشترین سود و کمترین زیان را در معاملات خود داشته باشیم. سود و زیان برای همه هست اما مهم مدیریت نمودن اینهاست. ما باید همواره خودمان را به روز نگه داریم و تغییرات بازار را درک کنیم. طمع نکنیم و متعصبانه عمل نکنیم و به سهامی که خریده‌ایم وابسته نشویم. سهام احساس ندارد و اگر ما به صورت احساسی با آن برخورد کنیم ممکن است ضررهایی به خاطر این اشتباه داشته باشیم. اکنون شما را به خواندن مقاله ۱۰ راز موفقیت در بازار سهام دعوت می‌کنیم.

۱- تنوع سازی

تمام پول خود را در یک سهم یا در مجموعه سهام یک صنعت سرمایه‌گذاری نکنید. ترجیحا می‌توان گفت هرگز کل پول خودتان را انحصارا در بازار سهام سرمایه‌گذاری نکنید.

۲- هرگز به یک سهم تعصب نشان ندهید

۳- همیشه حد ضرر را مشخص کرده و بکارگیرید

چگونه شما خواهید فهمید که تصمیم اشتباه اتخاذ کرده‌اید؟ به صورت ساده قبل از اینکه معامله‌ای انجام دهید بنویسید چه مقدار ضرر برای این سهم حاضرید تحمل کنید اگر قیمت سهم پایین بیاید. ۲ درصد، ۴ درصد، ۱۰ درصد، ۱۵درصد؟ یک حد ضرر را در ذهنتان در نظر بگیرید که از هزینه خرید شما تا حدی پایینتر خواهد بود. اگر قیمت سهم به پایین‌تر از آن نزول کرد شما باید آن را بفروشید و از سهم خارج شوید و اگر قیمت سهم دوباره بالا رود احساس بدی نداشته باشید و متاثر نشوید.

۴- در سقف بفروشید و در کف بخرید

به نظر ساده است؟ بله اما ساده نیست برای اینکه اگر شخص از اکثریت بازار تبعیت کرده باشد، پول زیادی را در بازار از دست نخواهد داد. همیشه رازی را در نظر بگیرید که می‌تواند موفقیت شما را در بازار سرمایه تضمین کند. هر ۶ ماه یا در هر سال قیمت سهام حدود ۳۰درصد پایین می‌آید، یعنی زمان خرید است و برعکس اشخاصی هستند که بر اساس اخبار و شایعات قیمت سهام را بالا می‌برند که آن زمان فروش است.

۵- ترس و طمع را از خود دورکنید.

۶- هرگز رعایت حدضرر و خروج از سهم را با میانگین کم کردن و خرید مجدد جابجا نکنید.

۷- چاقوی در حال افتادن را نگیرید.

۸- هرگز برای دریافت شایعات پولی پرداخت نکنید.

۹- استقراض پول

هرگز با پولی که متعلق به شما نیست سهام نخرید. شما تنها باید با پول خودتان سهام خریداری کنید پولی که در آینده نزدیک مورد نیازتان نیست و تصور نکنید که قسمت عمده آن را در بازار از دست خواهید داد.

۱۰- زمان

این موضوع در بازار سهام بسیار مهم است اما کمتر در این مورد صحبت شده است. هر سرمایه‌گذاری از کارشناس سرمایه سوال می‌کند چه سهمی را باید بخرد. اما هرگز سوال نمی کند چه زمانی برای خرید سهام مناسب است. اگر وارد سهمی خوب شوید اما در زمان نادرست، شما ضرر خواهید کرد و اگر وارد سهم بدی شوید اما در زمان درست، ممکن است به طور تصادفی سود کنید. اگر شما سهم خوبی خریداری کنید بعد از اینکه به اندازه کافی بالا رفت شما برای یک ضرر آماده می‌شوید.

می‌توانید ویدیوهای بیشتری از تالاربورس را در آپارات (شبکه اشتراک ویدیو) و همچنین کانال یوتیوب تالاربورس مشاهده کنید.

4.6/5 - (21 امتیاز)

درباره نویسنده

تالاربورس

اشتراک
اطلاع از
guest
11 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
علی اسلامی
علی اسلامی
7 سال پیش

با سلام و احترام . لطفا ً این راز شماره ۴ را بیشتر توضیح بدهید. اینکه در سقف بفروشیم و در کف بخریم به ظاهر ساده است ولی معمولاً در عمل صف خرید برای سهامی تشکیل می شود که در حال صعود است و صف فروش برای سهامی تشکیل می شود که در حال نزول است. چطور میتوان این تناقض را پاسخ داد؟ با تشکر

حامد ثقفی
حامد ثقفی
مدیر
پاسخ دادن به  علی اسلامی
7 سال پیش

سلام. نکته این است که پایان هر روند صعودی ممکن است با صف خرید صورت گیرد و پایان روند نزولی با صف فروش. ما نمی گوییم حتما از صف فروش بخرید و در صف خرید بفروشید. اما نکته این است که بسیاری افراد از روی احساسات روی صف خرید خرید می‌کنند و روی صف فروش می‌فروشند که این اشتباه است و معاملات احساسی است. باید یاد گرفت که در شرایط تعادل سهم (یعنی صف خرید یا فروش نباشد) سهم را خریداری کرد و سپس در شرایط مشابه و متعادل دیگر آنرا فروخت. که این نیاز به مقداری یادگیری بیشتر و… ادامه مطلب »

محمد حسین
محمد حسین
7 سال پیش

سلام
جناب ثقفی دیدم اینجا رو نگاه می کنید گفتم اینجا مسئله رو مطرح کنم.
لطفا یه نظارتی رو کار ناظران انجمن داشته باشید…
الان واقعا تالار بورس یه محلی شده برای جولان کسانی که تبلیغات می کنن (بیشتر هم وبلاگ هاشون رو تبلیغ می کنن) و یا اسپم آدمای مختلف….
از هر دو سه تا ارسال فکر کنم یکی اش اسپم و تبلیغات شده الان!
انگار اصلا ناظرا کار نمی کنن.
یا علی

حامد ثقفی
حامد ثقفی
مدیر
پاسخ دادن به  محمد حسین
7 سال پیش

سلام و تشکر از نظر شما.
بله تالار گفتمان بورس به کلی تغییراتی کرده است و انشالله نظارت قوی‌تری را شاهد خواهیم بود.
متشکرم

علی
علی
7 سال پیش

باسلام مطالب خیلی کاربردی وعالی بود
امیدوارم به همین روال ادامه داشته باشد باتشکر

azadehrezai
azadehrezai
7 سال پیش

سلام ممنونم عالی بود ,من مدتهاست میخوام وارد خرید فروش سهام بشم اما سرمایه کم است و…..ترس مانع میشه لطفا راهنمایی کنید ……متشکرم

Reza
Reza
7 سال پیش

سلام مطالبتون تا الان خیلی مفید و خوب بوده ممنونم و امیدوارم بیشتر و بهتر هم بشه..
میخواستم درباره راز شماره 10 خیلی بیشتر بدونم لطفا کمکم کنید
خیلی ممنونم.

حامد ثقفی
حامد ثقفی
مدیر
پاسخ دادن به  Reza
7 سال پیش

سلام،
منظور این است، گاهی سهم‌هایی از نظر ساختاری به نظر خوب در بازار وجود دارند اما بازار هنوز به آنها توجهی نکرده است و ممکن است سهام مدتی ثابت باشد و حتی نزولی، به خاطر همین و برای از دست ندادن فرصت زمان بایستی با روش‌هایی همچون تحلیل تکنیکال زمان حرکت و رشد را تشخیص دهیم و آن موقع وارد سهم شویم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از سهم بکنیم.
متشکرم

مهندس
مهندس
7 سال پیش

تشکر

کیانش شعباتی
کیانش شعباتی
7 سال پیش

سلام خسته نباشید همیشه عالی بوده وهست لطفا قیمت پکیج ها چقدره وچطوری ارسال میشه ممنون طاعات قبول

حامد ثقفی
حامد ثقفی
مدیر
پاسخ دادن به  کیانش شعباتی
7 سال پیش

سلام و تشکر از نظر شما.
اطلاعات پکیج آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش ویژه بورس را از صفحه مربوط به خودشان مشاهده کنید.
روی نام آنها کلیک کنید.

{"email":"آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است","url":"آدرس وب‌سایت وارد شده نامعتبر است","required":"لطفا فیلد‌های مشخص شده را تکمیل نمایید"}

مقالات پیشنهادی


بورس ایران بخش‌های گوناگونی دارد؛ از جمله بازار بورس و اوراق بهادار، بازار آتی و

11
0
شما هم نظر بدهیدx
Success message!
Warning message!
Error message!